X zamknij

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Bezpłatna infolinia: 0 800 493 494

24

I

2014

Dla niej Możemy więcej pytania i odpowiedzi

1. Skąd nazwa kampanii „Dla niej. Możemy więcej"?
 
„Dla niej. Możemy więcej" – pod tym hasłem kryje się przekonanie, że dzięki pomocy najbliższego otoczenia i specjalistów, możemy poprawić sytuację kobiet z nowotworem strefy intymnej. Szczególną uwagę poświęcamy pacjentkom, u których rozpoznano raka jajnika, jednego z najczęściej występujących nowotworów narządów rodnych. Dostarczamy rzetelnej wiedzy na temat rozwoju tej choroby, ale także jej konsekwencji dla psychiki i życia intymnego.
2. Dlaczego kolory kampanii są wrzosowe, a nie różowe, jak w innych kampaniach związanych z nowotworami kobiecymi?
 
Kampania „Dla niej. Możemy więcej" zwraca uwagę na problemy związane z nowotworami strefy intymnej kobiet, w szczególności z rakiem jajnika, szyjki czy trzonu macicy. Graficznym motywem przewodnim jest rysunek kobiety z wrzosową wstążką zakrywającą okolice bioder. Kolor wrzosowy odróżnia nowotwory strefy intymnej od nowotworu piersi, do symbolizowania którego używany jest kolor różowy.
 
 
3. Do kogo skierowana jest ta kampania?
 
Kampania skierowana jest w pierwszej kolejności do kobiet z nowotworami sfery intymnej i ich bliskich. Wskazuje jak radzić sobie z emocjami związanymi z nowotworem, proponuje sposoby mądrego współtowarzyszenia żonie, mamie czy przyjaciółce w chorobie i w okresie rekonwalescencji. Kampania „Dla niej. Możemy więcej" pomaga zrozumieć, że z nowotworami ginekologicznymi można wygrać i można z nimi żyć, ale trzeba o nich rozmawiać. Kampania jest więc skierowana również do wszystkich osób, które pragną prowadzić świadome życie i dbać o zdrowie – swoje lub najbliższej kobiety.
 
 
4. Jaki jest cel kampanii?
 
Celem kampanii jest wspieranie kobiet chorych na nowotwory ginekologiczne oraz ich partnerów i bliskich. Wskazujemy drogi radzenia sobie z emocjami oraz mądrego współtowarzyszenia. Przypominamy, że chore, które mają wsparcie bliskich pozytywnie spoglądają w przyszłość, zdecydowanie lepiej rokują. Dlatego powstała kampania, w której podkreślamy, że „dla niej możemy więcej", wszyscy razem i każdy osobno. Wspólnie z ekspertami kampanii chcemy też oswajać lęk przed wykryciem nowotworu strefy intymnej. Istnieją bowiem metody, pozwalające zadbać o jakość życia – nawet po wykryciu nowotworu jajnika w zaawansowanym stadium.
 
 
5. Dlaczego najwięcej informacji na stronie kampanii dotyczy nowotworu jajnika?
 
To dobrze, iż wiele nowotworów, w tym m.in. rak piersi stały się tematami którympoświęca się wiele uwagi, także w mediach. Dzieje się tak m.in. dzięki upowszechnieniu Miesiąca Świadomości Raka Piersi. Coraz częściej w debacie publicznej podejmowany jest również temat nowotworu szyjki macicy. Chcielibyśmy, aby również o raku jajnika – choć jest „cichym zabójcą kobiet" – mówiło się więcej. Dlatego właśnie temu nowotworowi poświęcamy w kampanii najwięcej uwagi. Nowotwór złośliwy jajnika jest na piątym miejscu, biorąc pod uwagę liczbę zachorowań Polek na nowotwory złośliwe. Rocznie w naszym kraju zapada na niego ok. 3500 kobiet[1]. Pierwsze objawy choroby to brak apetytu, uczucie pełności w jamie brzusznej, biegunki, zaparcia, bóle brzucha, zmęczenie, nieregularne krwawienia z dróg rodnych, zaburzenia oddawania moczu. Symptomów tych zazwyczaj nie łączy się z nowotworem. W celu wczesnego wykrycia raka jajnika konieczne są: właściwa opieka ginekologiczna, badania krwi, ultrasonografia dopochwowa. Z powyższych powodów aż 70 proc. przypadków wykrywa się już w zaawansowanym stadium choroby. Późna diagnoza tego nowotworu jest jednym z czynników, które sprawiają, że raka jajnika wyróżnia wysoka śmiertelność – w Polsce jest odpowiedzialny za ok. 2500 zgonów rocznie[2].
 
 
6. Gdzie mogę znaleźć więcej informacji o kampanii „Dla niej. Możemy więcej"?
 
Informacje o kampanii „Dla niej. Możemy więcej" znajdują się na stronie www.dlaniejmozemywiecej.pl. Wystarczy kliknąć na hasło „Więcej o kampanii". Również strony stowarzyszeń, będących partnerami akcji, przekierowują do strony kampanii. Przesłanie akcji „Dla niej. Możemy więcej" wybrzmiewa również w spocie video, w którym uczestniczą przedstawicielki stowarzyszenia Sanitas oraz PARS. Spot można zobaczyć na stronie kampanii oraz na YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=5QnvjQH0Ji8.
 
 
7. Czy w ramach kampanii udostępniane są bezpłatne materiały?
 
Tak. Na stronie kampanii www.dlaniejmozemywiecej.pl dostępne są trzy materiały poradnikowe. Poradnik „Dla Niej" przygotowano z myślą o kobietach, u których zdiagnozowano nowotwór strefy intymnej. Poradnik „Dla Niego" powstał w odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania i wątpliwości mężów lub partnerów chorych. Poradnik „Dla Nich" skierowany jest natomiast do osób wspierających chorą – członków jej rodziny, przyjaciół, bliskich. Materiały poradnikowe można bezpłatnie pobrać ze strony w formacie PDF. Udostępniono też mapę ośrodków onkologicznych – narzędzie ułatwiające znalezienie w swoim województwie placówek, leczących chore na raka jajnika.
 
 
8. Czy organizatorzy kampanii współpracują z lekarzami?
 
Materiały poradnikowe dostępne na stronie kampanii „Dla niej. Możemy więcej" zostały opracowane we współpracy z trojgiem ekspertów. Swoją wiedzą i doświadczeniami podzielili się:
  • ginekolog – onkolog – dr Ewa Dądalska z II Katedry i Kliniki Położnictwa i Ginekologii Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.
  • psycholog i psychoterapeuta – Elżbieta Pożarowska z Centrum Onkologii – Instytutu im. Marii Skłodowskiej - Curie w Warszawie.
  • seksuolog – dr Andrzej Depko, Prezes Polskiego Towarzystwa Medycyny Seksualnej, Członek Zarządu Głównego Polskiego Towarzystwa Seksuologicznego.
 
 
9. Kto jest organizatorem kampanii?
 
Kampanię „Dla niej. Możemy więcej" wspierają stowarzyszenia pomagające kobietom z problemami ginekologiczno-onkologicznymi: Ogólnopolska Organizacja Kwiat Kobiecości, Stowarzyszenie Kobiet z Problemami Onkologiczno Ginekologicznymi Magnolia, Polskie Amazonki Ruch Społeczny, Stowarzyszenie na Rzecz Walki z Chorobami Nowotworowymi Sanitas. Kampania jest realizowana przy wsparciu Roche Polska. Biuro Prasowe kampanii prowadzi agencja BrandLab.
 
 
 

[1] Raport na podstawie danych Centrum Onkologii: http://epid.coi.waw.pl/krn/liczba_zach_rozp/default.asp, data pobrania 6.09.2013 r.
[2] Raport na podstawie danych Centrum Onkologii: http://epid.coi.waw.pl/krn/liczba_zg_rozp/default.asp, data pobrania 6.09.2013 r.
 
stopka kampania dmw