X zamknij

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

2

X

2017

Druga edycja kampanii edukacyjnej "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa"

 

Oni, one i rak piersi

Inauguracja drugiej edycji kampanii edukacyjnej „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”

BreastFit – sztuka wspólnego badania i wsparcia kobiet z rakiem piersi, w tym z chorobą zaawansowaną
– to kluczowe przesłania drugiej edycji kampanii edukacyjnej „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”. Fundacja OnkoCafe – Razem Lepiej, wspólnie z wiodącymi organizacjami pacjenckimi działającymi na rzecz kobiet chorych na raka piersi, po raz kolejny uczy mężczyzn, jak radzić sobie z chorobą nowotworową i jak być mądrym wsparciem, gdy rak piersi dotknie bliską im kobietę – matkę, siostrę, żonę czy przyjaciółkę. Tegoroczna odsłona kampanii dedykowana jest kobietom z zaawansowanym rakiem piersi i ich bliskim. Całkowity dochód ze sprzedaży kalendarza „Power of Community 2018” przeznaczony zostanie na działania wspierające właśnie tą grupę kobiet.

Rak piersi do postaci zaawansowanej rozwija się u ok. 30 proc. chorych kobiet[1], u ok. 5-10 proc. rozpoznawany jest wówczas, gdy choroba daje już przerzuty do innych organów[2]. Zdiagnozowanie nowotworu piersi jest trudne
do zaakceptowania dla każdej kobiety, tym bardziej, gdy rak piersi rozpoznany jest w stadium zaawansowanym.
Zawsze z chorobą zmaga się nie tylko osoba, której diagnoza dotyczy, lecz cała rodzina i bliscy. Przed nimi także stają nowe wyzwania.

Bo męska rzecz – być blisko!

Rola mężyczyzn jest nieoceniona w profilaktyce raka piersi – ich uwaga i zainteresowanie, a także wspólne badanie piersi mogą okazać się znakomitą motywacją dla pań do dbania o swoje zdrowie. BreastFit został stworzony właśnie po to, by pomóc mężczyznom włączyć się w proces profilaktyki raka piersi, ale także po to, by wesprzeć ich wtedy, gdy muszą stawić czoła chorobie partnerki, żony, matki czy przyjaciółki. Druga edycja kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” podejmuje bowiem ważny temat roli mężczyzn, ich współtowarzyszenia i wsparcia, gdy choroba nowotworowa dotknie bliską im kobietę, niezależnie od etapu zaawansowania raka.

BreastFit – to zestaw narzędzi dla mężczyzn

W ramach kampanii Fundacja OnkoCafe przygotowała m.in. specjalny trening – każdy jego element – od rozgrzewki, przez podkręcenie tempa, po wspólne ćwiczenia pod prysznicem – opatrzony jest grafikami obrazującymi, jak prawidłowo wykonać poszczególne ćwiczenie. Breastfit to przydatne narzędzie dla partnerów, którzy zdobytą wiedzę mogą wykorzystać w praktyce i zachęcić partnerki do badania piersi. Na stronie kampanii BreastFit znajdziemy także sekcję dedykowaną bliskim kobiet chorych na nowotwór piersi i odpowiedzi na wiele pytań, które mogą pojawić się wraz z diagnozą i chorobą, na każdym jej etapie.

Nieodłącznym elementem kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” jest kalendarz z udziałem crossfitowców, symbolizujący siłę i odwagę, potrzebne by wspierać kobiety. Pomysłodawcą i twórcą kalendarza jest Jakub Popławski. W tegorocznej sesji zdjęciowej wzięło udział 12 sportowców z całej Polski, w tym dwóch zwycięzców ogólnopolskiego naboru. Panowie pozowali do zdjęć w nietuzinkowym otoczeniu dawnej torpedowni
na Zatoce Gdańskiej. Zdjęcia do kalendarza „Power of Community 2018” autorstwa Piotra Fajfra można było zobaczyć podczas wystawy towarzyszącej inauguracji drugiej edycji kampanii. Kalendarz można kupić, odwiedzając stronę kampanii, zaś od października będzie także dostępny w kawiarniach COSTA COFFEE w całej Polsce.

– Włączając się w kampanię „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” pokazujemy, że my mężczyźni możemy
być wsparciem dla naszych kobiet nawet, gdy mowa o raku piersi na każdym etapie choroby, także wtedy
gdy przybierze ona postać zaawansowaną. Dlaczego? Bo możemy każdego dnia dbać o mamę, partnerkę, żonę czy siostrę – zachęcając je do regularnych badań w ramach profilaktyki raka piersi. Gdy bliska nam kobieta zachoruje, nasza rola również jest bardzo ważna
– powiedział Jakub Popławski, autor i pomysłodawca kalendarza „Power of Community”.

O raku piersi zupełnie inaczej

Inauguracji drugiej edycji kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” i pokazowi zdjęć do kalendarza „Power of Community 2018” towarzyszyła debata ekspercka z udziałem liderek wszystkich wiodących organizacji pacjenckich działających na rzecz kobiet chorych na raka piersi, klinicysty oraz mediów. W spotkaniu inaugurującym kampanię udział wzięli: Anna Kupiecka, Prezes Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej, Krystyna Wechmann, Prezes Zarządu Federacji Stowarzyszeń AMAZONKI, Elżbieta Kozik, Prezes Zarządu, Polskie Amazonki Ruch Społeczny, Agata Polińska, Wiceprezes Zarządu, Fundacja Onkologiczna ALIVIA, Joanna Łojko, Dyrektor Zarządzający Fundacji Rack’n’Roll
– Wygraj Życie, Adrianna Sobol, psycholog, Członek Zarządu Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej, prof. Jacek Jassem, onkolog z Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, uczestnicy i twórcy kalendarza „Power of Community 2018”
– producent kreatywny Jakub Popławski oraz fotograf Piotr Fajfer.

Kampania „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” powstała z inicjatywy Fundacji OnkoCafe – Razem Lepiej,
jej partnerem jest Novartis Oncology. Celem kampanii jest zachęcenie do systematycznych badań i edukacja
na temat profilaktyki oraz choroby, jaką jest rak piersi i zaawansowany rak piersi.

Partnerami społecznymi kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” są: Polskie Amazonki Ruch Społeczny, Fundacja Instytut Praw Pacjenta i Edukacji Zdrowotnej, Fundacja Onkologiczna ALIVIA, Federacja Stowarzyszeń „Amazonki”, Stowarzyszenie AMAZONKI Warszawa-Centrum, Fundacja Rak’n’Roll – Wygraj życie. Kampania

„BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa” jest elementem wspierającym przekaz kampanii „Tu i Teraz” dedykowanej kobietom z zaawansowanym rakiem piersi. Partnerzy Medialni kampanii: Multikino, Polska Live, Sieć dla Zdrowia. Kampanię wspierają: COSTA COFFEE, Przelewy24.pl.

Honorowy patronat Małżonki Prezydenta RP Agaty Kornhauser – Dudy.

Dodatkowe informacje:

Fundacja OnkoCafe – Razem Lepiej: Anna Kupiecka, +48 537 888 789, biuro@onkocafe.pl
Biuro Prasowe kampanii „BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa”: Małgorzata Szpejewska – Cedro, +48 600 834 866, breastfit@onkocafe.pl

 

Październik 2017

Wrzesień 2017

Sierpień 2017

Lipiec 2017

Czerwiec 2017

Maj 2017

Kwiecień 2017

Marzec 2017

Luty 2017

Styczeń 2017

Listopad 2016

Październik 2016

Wrzesień 2016

Sierpień 2016

Lipiec 2016

Czerwiec 2016

Kwiecień 2016

Marzec 2016

Luty 2016

Styczeń 2016

Październik 2015

Wrzesień 2015

Sierpień 2015

Lipiec 2015

Czerwiec 2015

Maj 2015

Kwiecień 2015

Marzec 2015

Luty 2015

Grudzień 2014

Listopad 2014

Październik 2014

Wrzesień 2014

Sierpień 2014

Lipiec 2014

Czerwiec 2014

Maj 2014

Kwiecień 2014

Marzec 2014

Luty 2014

Styczeń 2014

Listopad 2013

Październik 2013

Lipiec 2013