X zamknij

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Bezpłatna infolinia: 0 800 493 494

18

VIII

2016

Kampania BreastFit

W czwartek 18 sierpnia o godzinie 10 w Kawiarni Międzypokoleniowej odbyło się śniadanie prasowe inaugurujące kampanię Fundacji OnkoCafe "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa", której jesteśmy patronem. Udział wzięli organizatorzy i  dziennikarze, organizacje partnerskie, a także sportowcy występujący w kalendarzu. W miłej atmosferze dyskutowaliśmy o potrzebie włączenia mężczyzn w proces profilaktyki raka piersi, podejmowania tematu regularnych badań oraz uświadamiania ważnej roli partnerów, przyjaciół i członków rodziny. 

 

Kampania "BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa" powstała z inicjatywy Fundacji Onkocafe, a jej celem jest zachęcanie do systematycznych badań i edukacja na temat profilaktyki raka piersi oraz choroby. Tym razem jednak projekt skierowany jest do mężczyzn towarzyszących kobietom, których kampania ma zachęcić do włączenia się m.in. w profilaktykę raka piersi, ale również zwiększyć świadomość wagi wsparcia kobiety przez mężczyznę.

 

"BreastFit" to sztuka badania piersi, rozmowy oraz wsparcia emocjonalnego. Jest to rodzaj treningu włączający mężczyzn w dbanie o zdrowie najważniejszych dla nich kobiet. Kampania dostarcza mężczyznom wiedzy o sposobach wsparcia i narzędziach do rozmowy, zaś partnerom pozwala nabyć podstawowe umiejętności w zakresie badania piersi partnerki. Ponadto "BreastFit" nawiązuje do popularnej dyscypliny sportu – CrossFit’u- rodzaju treningu i pewnej filozofii samodyscypliny, hartowania ducha i ciała, codziennej walki ze słabościami i wypracowania dotychczas nieosiągalnej, niezwykle wysokiej sprawności fizycznej.

 

"BreastFit" został wymyślony po to, by pomóc mężczyznom włączyć się w proces profilaktyki piersi i dostarczyć im narzędzi do rozmowy na ten temat, także wtedy, gdyby musieli zmierzyć się z chorobą bliskiej im kobiety, niezależnie od jej stadium zaawansowania.

 

Intencją organizatorów kampanii jest inspirowanie do podejmowania tematu systematycznych badań piersi, a przez to dostarczenia kobietom dodatkowej motywacji do wykonywania regularnych badań i walki o zdrowie. Chcemy także dostarczyć mężczyznom informacji na temat wagi wsparcia dla kobiet w trakcie choroby nowotworowej na każdym jej etapie.

 

W ramach kampanii pojawią się plakaty nawiązujące do "nowej dyscypliny sportu" - "BreastFit'u", zachęcające mężczyzn do rozmów z kobietami na temat samobadania piersi, a także na temat codziennych wyzwań, które niesie ze sobą choroba. Pomogą w tym także materiały instruktażowe – w tym instrukcja dla partnerów – jak wspólnie przeprowadzić badanie biustu w warunkach domowych. Intensywne działania edukacyjne będą prowadzone na Facebooku Fundacji oraz w mediach.

Szczegóły na http://breastfit.7080.pl/