X zamknij

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

15

X

2015

Kampania „Pokonać raka”

Wydawnictwo Medical Media Solutions zaprasza do zapoznania się z kolejną edycją kampanii "Pokonać Raka". Publikacja ukaże się 15 października wraz z dziennikiem Rzeczpospolita. Jej celem jest zwiększenie świadomości społecznej na temat roli profilaktyki oraz właściwego leczenia w walce z nowotworami.

Zapraszamy do lektury publikacji w wersji online: http://tnij.org/pokonacraka

Publikację otwiera wypowiedź dr. n. med. Janusza Medera – Prezesa Polskiej Unii Onkologii, który prezentuje skale problemu oraz zachęca do wypracowania i właściwego sfinansowania strategii prewencji i profilaktyki nowotworowej. O wyzwaniach polskiej onkologii widzianej oczami pacjentów mówi Szymon Chrostowski – Prezes Polskiej Koalicji Pacjentów Onkologicznych. Godnymi polecenia są również artykułu Fundacji Rak’n’Roll na temat programu Boskie Matki, skierowanego dla kobiet w ciąży chorych na raka oraz Kwiatu Kobiecości na temat diagnostyki raka jajnika.

Twarzą kampanii została Ania Szubert, która przez media nazywana jest „najradośniejszą pacjentką onkologii w Polsce”. Odważyła się ona relacjonować swoją walkę z rakiem w mediach społecznościowych i zyskała wsparcie dziesiątek tysięcy osób. W bardzo szczerym wywiadzie opowiada jak istotne jest wsparcie bliskich w chorobie i jak nowotwór może przewartościować myślenie o świecie.

Kampania ukazała się z okazji Europejskiego Dnia Walki z Rakiem Piersi. O skali problemu, właściwej diagnostyce i o tym jak walczyć o życie można przeczytać w wywiadzie z Elżbietą Kozik – Prezes organizacji Polskie Amazonki Ruch Społeczny. Kobiety chorują nie tylko w październiku, dlatego ważne jest aby mówić o roli profilaktyki raka piersi przez cały rok. O kampanii Avon kontra Rak Piersi o raz o tym, dlaczego działalność społeczna wpisana jest w DNA firmy rozmawiamy z Barbarą Goździkowską – Dyrektor Generalną Avon Polska.

Godnym polecenia jest również edukacyjny materiał na temat żywienia w chorobie nowotworowej. Objawy niedożywienia lub wyniszczenia występują u 30-80% chorych. Niedożywienie prowadzi do obniżonej sprawności fizycznej i psychicznej, utraty masy mięśniowej i obniżenia efektywności układu immunologicznego. Odpowiednio wcześnie wprowadzone żywienie medyczne, nawet tuż po rozpoznaniu choroby nowotworowej, nie tylko znacznie poprawia samopoczucie pacjenta, ale także wspomaga leczenie. Warto zapytać się lekarza czy w przypadku konkretnej osoby nie można zastosować specjalistycznych preparatów odżywczych.

Jednym z ważniejszych tematów publikacji jest profilaktyka i lęk przed badaniami. Przełamanie wewnętrznych barier przed diagnozą kosztuje Polaków wiele wysiłku mimo, iż wynik badania niczego nie zmienia – nie czyni nas ani zdrowszymi, ani bardziej chorymi. To tylko niezbędna wiedza, na temat stanu zdrowia własnego organizmu, która jest potrzebna do ewentualnego podjęcia dalszych działań. Zachęcamy do zapoznania się z artykułem w którym prezentujemy dane z raportu „Miej serce do zdrowia” oraz informujemy o roli profilaktyki zdrowotnej i finansowej w walce z chorobą.

Dr n. med. Maciej Pysz z Beskidzkiego Centrum Onkologii porusza istotny temat bólu w chorobie nowotworowej. Szacuje się, że w Polsce około 200 tys. osób wymaga leczenia bólu nowotworowego. Współczesna medycyna dysponuje obecnie szerokim zakresem leków, które są w stanie skutecznie opanować ból nowotworowy nawet u 95% chorych. Niestety pacjenci często nie zgłaszają swoich dolegliwości.

Poprzez wypowiedzi zaproszonych ekspertów publikacja ma edukować, wspierać, a także zachęcić do rozmów o roli profilaktyki w walce z rakiem. Wydawca ma nadzieję, że publikacja będzie to swojego rodzaju inspiracja do tego, co należy zrobić, aby nie poddać się podczas walki z chorobą. Zapraszamy do lektury.

Partnerzy medialni: rynekzdrowia.pl, zwrotnikraka.pl, termedia.pl, onkologia-online.pl, forumonkologiczne.pl.

Partnerzy merytoryczni: Polska Unia Onkologii, Polska Koalicja Pacjentów Onkologicznych, Polskie Amazonki Ruch Społeczny, Fundacja Rak’n’Roll, Kwiat Kobiecości.

Partnerzy strategiczni: Nationale-Nederlanden, Nutricia Oncology, Avon Cosmetics Polska, Synevo, Revitalash, Plaza Angels.

Październik 2017

Wrzesień 2017

Sierpień 2017

Lipiec 2017

Czerwiec 2017

Maj 2017

Kwiecień 2017

Marzec 2017

Luty 2017

Styczeń 2017

Listopad 2016

Październik 2016

Wrzesień 2016

Sierpień 2016

Lipiec 2016

Czerwiec 2016

Kwiecień 2016

Marzec 2016

Luty 2016

Styczeń 2016

Październik 2015

Wrzesień 2015

Sierpień 2015

Lipiec 2015

Czerwiec 2015

Maj 2015

Kwiecień 2015

Marzec 2015

Luty 2015

Grudzień 2014

Listopad 2014

Październik 2014

Wrzesień 2014

Sierpień 2014

Lipiec 2014

Czerwiec 2014

Maj 2014

Kwiecień 2014

Marzec 2014

Luty 2014

Styczeń 2014

Listopad 2013

Październik 2013

Lipiec 2013