X zamknij

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Bezpłatna infolinia: 0 800 493 494

27

X

2016

Kampania Prosto w raka

Tylko u części chorych w Polsce przeprowadzane są badania diagnostyczne, które pozwalają na zastosowanie nowoczesnego leczenia wycelowanego precyzyjnie w komórki raka. Fundacja Alivia uruchamia kampanię Prostowraka.pl, by to zmienić.

Brak bezpośredniego finansowania diagnostyki genetycznej i molekularnej w diagnostyce nowotworów złośliwych przez Narodowy Fundusz Zdrowia oraz publicznie dostępnej informacji,gdzie takie badania można wykonać, skutkuje czasem zaprzepaszczeniem szans dla chorych na skuteczne leczenie.

Kampania jest skierowana do całego społeczeństwa, a w szczególności do chorych na nowotwory złośliwe takie jak rak piersi, rak płuca, rak jelita grubego, rak jajnika, czerniak, przewlekła białaczka szpikowa,przewlekła białaczka limfocytowa lub GIST oraz ich bliskich. Wierzymy, że przesłanie kampanii poruszy również grono osób kształtujących i realizujących politykę zdrowotną w Polsce.

Adresatami sa w szczególności osoby, które nie wiedzą o możliwościach wynikających z realizacji nowoczesnych badań, głównie badań genetycznych, w ramach diagnostyki i leczenia wybranych nowotworów. To również osoby zainteresowane samodzielnym rozszerzaniem swojej wiedzy na temat choroby oraz możliwości jej leczenia.

Doświadczenia podopiecznych organizatora kampanii – Fundacji Onkologicznej Alivia, wskazują, że chorzy na nowotwory złośliwe oraz ich bliscy nie mają świadomości lub wystarczającej wiedzy na temat możliwości, zakresu i efektów leczenia personalizowanego, określanego na podstawie indywidualnych badań genetycznych. 

Podstawowym celem kampanii jest zachęcenie pacjentów onkologicznych do wykonywania nowoczesnych badań. Ponadto pragniemy zwrócić uwagę osób kształtujących i realizujących politykę zdrowotną w obszarze onkologii na problemy niewystarczającej dostępności i upowszechnienia innowacyjnej diagnostyki chorób nowotworowych.

W ramach kampanii powstał poradnik, z którego każdy może się dowiedzieć kiedy trzeba o wykonanie takich badań zadbać, jak powinien przebiegać proces diagnostyki molekularnej i personalizacji leczenia. 

http://prostowraka.pl/

pobierz poradnik