X zamknij

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb.
Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym.

Bezpłatna infolinia: 0 800 493 494

12

VII

2018

Leczenie Raka Płuc w Polsce

O tym, jak przebiegać będzie schemat leczenia pacjentów z rakiem płuca mogliśmy dowiedzieć się podczas majowego warsztatu edukacyjnego dla dziennikarzy i pacjentów, poprowadzonego przez Prof. Pawła Krawczyka.

 Podczas warsztatu uzyskaliśmy odpowiedź na pytania:

  • Jak majowe decyzje refundacyjne zmieniają perspektywę leczenia raka płuca w Polsce?
  • Jakie grupy chorych uzyskały dostęp do nowoczesnego leczenia, a jakie wciąż na to czekają? 
  • Czy możemy już dzisiaj mówić o kompleksowości leczenia raka płuca w Polsce?

Prof. Paweł Krawczyk, kierownik Pracowni Immunologii i Genetyki w Katedrze i Klinice Pneumonologii, Onkologii i Alergologii Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, wyjaśnił, że 1 maja br. MZ wprowadziło na listę leków refundowanych immunoterapię w leczeniu chorych na niedrobnokomórkowego raka płuca. Przyznał, że to dobra wiadomość. Jednocześnie, zwrócił uwagę, że pewne grupy pacjentów chorych na NDRP nadal nie mają dostępu do nowoczesnych opcji leczenia.

 Jak zauważył ekspert, znaczna grupa chorych, m.in. chorzy na raka niepłaskonabłonkowego w II linii nie ma obecnie w Polsce żadnej innowacyjnej opcji leczenia poza chemioterapią, gdy tymczasem wiemy, że immunoterapia mogłaby wielu z nich znacznie przedłużyć życie. Prof. Krawczyk wyraził nadzieję, że lista refundowanych immunoterapeutyków oraz innych leków będzie dalej poszerzana, tak by zabezpieczyć potrzeby wszystkich pacjentów chorych na raka płuca.

Spotkanie warsztatowe to jedna z pierwszych inicjatyw kampanii edukacyjnej, którą przygotowują wspólnie: Stowarzyszenie Walki z Rakiem Płuca oddział Szczecin, Polska Koalicja Pacjentów Onkologicznych i Polskie Amazonki Ruch Społęczny. Już odliczamy czas, do prezentacji naszej kampanii edukacyjnej.